Teraz jest 13 gru 2018, o 02:55

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 cze 2018, o 09:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Witam posiadam problem z mocą w swoim E46 330xd 184km. Od jakiegos czasu zauwazylem ze auto slabiej jezdzi a raczej zbiera sie w nizszym zakresie obrotow wiec zdecydowalem sie podpiac go pod komputer i zobaczyc co go boli.

Błędy które wyskoczyły w DISie.
1. Boost-pressure control or boost-pressure controler
2. Exhaust Gas Recirculation
3. Electric Fan
4. Electric Auxilary Heater

Rozchodzi sie o te dwa pierwsze ktore męczą mnie juz jakis czas. Egr czyszczony byl w listopadzie, teraz wyglada tak:
https://zapodaj.net/a11c9a80e79d8.jpg.html

Jest praktycznie czysty. Zaworek podcisniejia turbo wymienialem na druga uzywke, jest lepiej ale dalej nie tak jak powinno byc. Gdzie szukac przyczyny? Przewody podcisnienia? Uszkodzony egr? Mial ktos podobny problem? Dodam ze w disie przeprowadzilem jeszcze dwa testy:

Po przegazowaniu na 3 tys obrotow actual airmass rosnie, a specified airmass praktycznie stoi w miejscu.
https://zapodaj.net/dda31d04f376f.jpg.html

Natomiast drugi test - boost pressure rosnie a atmosferic praktycznie stoi w miejscu.
https://zapodaj.net/b7fd6aed3d84a.jpg.html

Macie jeszcze jakies pomysly na testy lub ewentualne podpowiedzi? Oba wskazuja troche na przeplywke lecz "actual" to wedlug mnie co przeplywka w danej chwili mierzy a specified to żądana wartosc przez komputer i ona stoi? Czy sie myle? I martwi mnie ta zblokowana wartosc atmosferic pressure?


Ostatnio edytowano 7 cze 2018, o 13:09 przez bloku92, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 12:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 210
Przede wszystkim kolego popraw zdjęcia bo nic nie widać ( w ogóle się nie wyświetlają )
Druga sprawa, autko jak chcesz sprawdzić wartość zadana/wartość rzeczywista to użyj programu testo. Działa na tym samym fejsie co inpa ncs... wtedy też będziemy mogli coś zerknąć.
Jak obstawiasz przepławkę to ją po prostu odłącz, nie jest ona nie zbędna a jak auto odzyska moc to będziesz miał od razu odpowiedz


Co do wymiany zaworków, to nie wiem czy jest większy sens... Problem może być trochę niżej w zapchanej geometrii czy uszkodzonej gruszce podciśnienia.

Przeczyścić możesz jeszcze map sensor dla pewności ( jak jeździsz z EGR pewnie jest cały zapchany. ), a EGR całkiem odłączyć ( podciśnienie, i zaślepić )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Zdjecia poprawione, tzn linki sa niewiem czemu nie dzialalo. Postaram sie dzis sciagnac ten program Testo i sprawdzic i zobaczyc ten map sensor.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 14:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 210
Przejrzałem to co dodałeś, niestety ale parametrami na postoju nie da się zdiagnozować czegokolwiek w silniku. W testo najlepiej zrób plik do exela i będziemy działać

Patrząc na EGR, widać że turbo dość mocno rzuca olej, bądź separator oleju/odma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Odma byla wymieniana w grudniu, az tak szybko by padla? Moze faktycznie turbo rzuca olejem. Jutro postaram sie zrobic te logi tym programem.

Dzis wzialem odkrecilem przepływke i zajrzałem do niej, byla brudna tzn tłusta, wyczyscilem ale mimo wszystko dalej zawyża parametry zmierzone i od tych co komputer wymaga sa 2x wieksze. Jutro ogarne Testo i logi to wrzuce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 23:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 210
To że przepływka zawyża to dobrze ale o 100 a nie dwa razy tyle :lol:
Z doświadczenia, najczęściej przepływomierz zawyża jak jest EGR odłączony.

Czekam na logi :drunk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2018, o 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Dzis probowalem ogarnac ten program Testo, ale nie bardzo mi to idzie moze jutro pojdzie lepiej.. nie bardzo czaje analizy wielu logow na raz, kazde okno ma byc osobno i wtedy daje start?

Wyciagnalem dzis egr by sie przekonac czy jest zamkniety czy otwarty ale okazuje sie ze blokuje sie w pozycji zamknietej tzn przy przegazowaniu wgl sie nie otwiera, z jednej strony dobrze ale i tak mam zamiar wymienic w przyszlym tygodniu wszystkie podcisnienia i przy okazji elektrozawor od egra na nowy zeby sie juz wiecej z nim nie bawic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2018, o 10:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 210
W starym dieslu EGR to większy problem niż korzyść, na twoim miejscu zamiast interesować się nim pomyślał bym bardziej o przejrzeniu turbo/regeneracji... Ale to już każdy sam musi decydować
Wymiana podciśnień jak najbardziej dobry pomysł i najprostszy

W testo nie musisz mieć za wiele po otwierane są tam nawet z tego co pamiętam trzy gotowe logujesz którymi logujesz auto ( jeden z nich ) Program jest o tyle fajny że jesteś to w stanie zrobić sam nie odwracając swojej uwagi od drogi... Zapisuje wszystko do exela a później tylko analizujesz.

Najlepiej zrób logowanie od 1500-4000 obr na 3 biegu i wszystko będziesz miał czarno na białym co w aucie szwankuje. Jak nie ogarniasz, weź kolegę, niech prowadzi a Ty będziesz sprawdzał w inpie co się dzieje z wartościami. Będziecie musieli zrobić kilka kółek żeby przejrzeć wszystkie parametry. Czym wyższy bieg tym lepiej ( większy czas zczytywania parametrów )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Zrobiłem tak jak mówiłeś a raczej sie starałem, na prostej drodze puściłem pare logów, mogą tam być też postoje, jeśli to nie będzie za czytelne postaram się jutro zrobić bardziej czytelny log.

Logi wrzucam tutaj:
https://www.dropbox.com/sh/08wi4x8kfryv ... YROGa?dl=0

Powinno dać się pobrać pliki. Z tego co tak oglądałem te logi to EGR niezle szaleje i skacze jak...

Najlepiej jakbyś podał mi parametry które mam dodać do tej "listy" pod sterownik DDE40KW0 bo o ile w innych silnikach widze że jest po angielsku tak to po niemiecku wszystko :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 10:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 12:59
Posty: 67
Dzis po otwarciu maski zauwazylem ze wezyk podcisnienia z egru spadl wiec zrobie dzis jeszcze raz logi w trakcie powrotu do domu

EDIT: Logi dodane, około 5 różnych logów. Widać że ewidentnie coś ten EGR miesza. Dziś będe miał EGR'a na podmianke dobrego oraz wezme się za ściąganie kolektora i wymiane tych elektrozaworów + podciśnień.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL