Teraz jest 22 mar 2019, o 19:11

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW X5 opinie
PostNapisane: 20 sie 2013, o 20:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
Czy ktoś z was jeździł BMW X5 lub X3 - być może niedługo zapodam cos takiego (3.0 benzyna w manualu) ale grubo się zastanawiam bo słyszałem z w X5 leci zawiecho a X3 jest bardzo mało komfortowe tzn twarde hmm (pozatym X3 mało mi się podoba) ale nie wiem bo nie jeździłem jedynie tyle co słyszałem czyli piąta woda po kisielu -oczywiście chodzi mi o model X5 M53
Obecnie jeździłem Grand Vitarą 2008 i powiem szczerze że padaka jakich mało tzn zero komfortu, twarde, każdą nierówność czuc i słaby 2.0 benzynowy silnik (jedzie jak 2.0 bez vanosa w E34) - jeżeli ktoś z was się tym woził i ma jakieś porównanie np do innych modeli BMW np E39 itp. itd. proszę o opinie
p.s nie chodzi mi o opinie jaki silnik czy benzyna czy diesel i ze 3.0 benzyna za słaby (bo według danych katalogowych zbiera się ciut lepiej niż E38 2.8 a dla mnie to już wystarczające) bo to akurat mi nie przeszkadza ale o komfort, trwałość zawieszenia jakość blacharki czy nie gnije itp. itd a celuję w rocznik X5 2001-2003 ewentulanie X3 z roku 2004 na nowsze mnie nie stać niestety

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 22:32 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 16:03
Posty: 71
Lokalizacja: Wiedeń / Jelenia Góra
BMW X5 wersja E53 jeżdżę już ponad 3 lata . To moje pierwsze auto od BMW i na pewno nie ostatnie :) Przerobiłem już trochę aut , od sportowych po dostawcze wiec jako takie pojecie o odczuwaniu przyjemności z jazdy mam .
O motorze
Akurat wymieniłeś tutaj ,moim zdaniem najgorszą konfigurację ( 3.0 benzyna + manual ) auto same w sobie waży ponad 2 tony , taki mały czołg ;) ja mam podstawowe V8 4,4l 286 KM są jeszcze wersje silniejsze 4,6is i 4,8M mi wystarczy w zupełności 4,4L i 7 sekund do setki tak dużym autem daje wspaniałe emocje za kółkiem :) Co do twojego typu 3.0 benzyna mogę tylko powiedzieć że mało mocy na to auto , spalanie będziesz miał takie samo albo litr mniej no i nie będziesz miał tego co najważniejsze - porządnego motoru V8 ,a to dopiero daje radochę , dźwięki jakie wydaje motor bezcenne :)
O skrzyni biegów
Twój wybór to manual , odradzam stanowczo . Po pierwsze to ciężkie i mocne auto wiec przy manualu będziesz robił co chwila sprzęgło o komforcie jazdy nie wspominam ;) Jeśli myślisz o sportowej jeździe ,lubisz poszaleć to masz do wyboru tryb Soprt i możliwość manualnej zmiany biegów (+,-) , w zupełności wystarczy również przed wyprzedzaniem dwa razy stuknąć pedał gazu i masz pieką i szybką redukcję. Moje auto jest z rocznika 2000 więc nie posiadam skrzyni iDrive tylko mam stały napęd na 4 koła o rozkładzie przód 30 parę % i tył 60 parę % czyli prosto i bezawaryjnie ! i Drive było montowane w tych autach chyba od 2003 po tak zwanym lifcie. Jak chcesz się pokręcić polatać bokiem to wyłączasz kontrolę trakcji i ogień , po śniegu zabawa przednia ;)
O zawieszeniu
Autko trzyma się pięknie drogi wybierając wszelkie nierówności , żadnych stuków , a w zakrętach też się ślicznie trzyma , pamiętać trzeba tylko o oponach jakie się ma na aucie , masa robi swoje i można wyjechać na sąsiedni pas ;) Oczywiście jeżdżąc po naszych dziurach co jakiś czas coś tam poleci , ja przez 3 lata wymieniłem jeden wahacz i stabilizatory , koszty części jak przy każdym innym aucie , dramatu nie ma . U mnie tył jest na poduszkach , auto niezależnie ile załadujesz do bagażnika zawsze trzyma swoją wysokość. Są jeszcze też wersje z pneumatycznym przodem tylko nie wiem czy w tych rocznikach o których piszemy. Amortyzatory fabryczne , auto ma 13 lat i 250 tyś a sprawność amorów ponad 70% .
Zawieszenie to naprawdę solidna niemiecka robota.
Blachy jak są fabryczne i nie były prędzej robione przez żadnych magików od blacharki ;( nie do ruszenia , na pewno po 13 latach żadnej korozji nie znajdziesz.
Spalanie w moim przypadku
szosa z umiarem ;) - 12,0L
autostrada - to spalanie wprost proporcjonalne do prędkości , serio :) testowane i potwierdzone
140 - 14L
160- 16L
180- 18L
200- 21L
w mieście bez stania w korkach 15-16L
Ja mam od początku posiadania zainstalowaną instalację LPG od BRC i koszty jazdy mam takie jakby auto paliło 10 L Benzyn-ki
Tym autem zrobiłem już ponad 120 tyś km i jestem mega zadowolony i nie wyobrażam sobie posiadanie innego auta niż SUV.
O usterkach
Jak tylko kupiłem auto to wymieniłem czujniki w kołach od trakcji , w ciągu miesiąca jeden po drugim padały więc polecam wymienić wszystkie 4 na raz . Teraz przy 250 tyś padają cewki zapłonowe i też jedna po drugiej , wiec też najlepiej wszystkie na raz wymienić tak jak w książce piszą ;) . Przez 3lata wymieniłem jeszcze przepływkę , jeden z termostatów , jeża od klimy i przy 240 tyś pompę wody. Mogę śmiało powiedzieć że auto bezawaryjne .Zalecam raz do roku zaliczyć porządną stacje obsługi i sprawdzać geometrie , zdarza się że się rozjeżdża i oponki lecą !
Eksploatacja
Raz na rok 8 litrów oleju syntetyk plus filtry 600zł
Opony na 3 lata powinny wystarczyć , masa robi swoje i jak się jeszcze szybko jeździ to letnie laczki znikają w oczach ;)
Hamulce zamienniki wystarczają średnio na 40tyś , koszt około 1000zł komplet .

Większość X5 jest na 18" ja na zimę mam 17" a lato 19" . Te moje są z Mpakiet i z tyłu są szersze na kapcie 295 założyłem tam opony takie jak na przodzie bo na koleinach płyniesz.

Możesz poczytać sobie jeszcze recenzje X5 z Auto Świat z 2000 roku http://bmw.resmoto.com/opisy/xseries/e53/bmw_e53_4_4.php

Jakbyś już kupował takie auto to wybierz się z dobrym diagnostą i przeskanuj całe auto , jak wiadomo Polak potrafi i różne rzeczy ludzie sprzedają ;( mnie okradli z nawigacji i wzmacniacza DSP , byłem nie przygotowany i nie wiedziałem co ma w aucie być .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
super idzieki za info a powiedz co ze skrzynią - słyszałem ze jest tam montowana GM czyli dość awaryjna skrzynia ponoć po lifcie juz jest montowany FZ czyli naprawdę dobry automat - jak u ciebie? czy wymieniasz olej w skrzyni czy nie i czy nie miałes zadnej jej usterki? i co z półosiami słyszałem ze często lecą

p.s a jezdziles może X3? słyszałem ze strasznie twarde i źle się jeździ - czy masz może porównanie?

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2013, o 00:10 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 16:03
Posty: 71
Lokalizacja: Wiedeń / Jelenia Góra
Wiesz co , nie zagłębiałem się w temat skrzyni nawet niewiem która czym sie dokładnie różni nie mówiąc już o ich porównaniu bezawaryjności, nie szwankuje to nawet o niej nie myślę :) ale to ta prosta ze stałym napedem na 4 koła , więc co ma się psuć ?
X3 nie jeździłem więc nie mogę nic powiedzieć od siebie , ale z tego co czytałem i ogladałem kiedyś jakieś testy ,to straszny shit z zawieszeniem i ogólnie kiepsko , ta nowa X3 to zupełnie inne auto .
Oleju u mnie się nie wymienia , fabryka tak mówi więc nawet nie próbuję , pozatym dopiero 250tyś km więc jeszcze z 200tyś powina posmigać he he , dobrze by było :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 11:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
czyli mówisz ze trasa do 140 km/h to max 14 l LPG? na tym mi zależy właśnie a auto będzie robiło tylko i wyłącznie trasę na dodatek przy lekkiej nodze bez deptania

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 23:55 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 16:03
Posty: 71
Lokalizacja: Wiedeń / Jelenia Góra
katar14 napisał(a):
czyli mówisz ze trasa do 140 km/h to max 14 l LPG? na tym mi zależy właśnie a auto będzie robiło tylko i wyłącznie trasę na dodatek przy lekkiej nodze bez deptania

Nie , ja pisałem o spalaniu benzyny :) LPG na trasie to 17 litrów .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 13:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 cze 2013, o 17:47
Posty: 169
Jeżeli chodzi o skrzynie to gdzieś czytałem że gm występowały w dieslach a benzyniaki wszystkie mialy ZF a więc powinno być bezawaryjnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2013, o 23:21 
Offline

Dołączył(a): 17 sie 2013, o 20:04
Posty: 24
Sorry że się wtrącę ale jaki sens kupować BMW X5 i montować do tego gaz ;/ żałosne według mnie . Już lepiej diesla na trasy jak mają być dłuższe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2013, o 23:39 
Offline

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 20:39
Posty: 874
Stig napisał(a):
Sorry że się wtrącę ale jaki sens kupować BMW X5 i montować do tego gaz ;/ żałosne według mnie . Już lepiej diesla na trasy jak mają być dłuższe.


A jaka różnica między serią 7 a X5 na LPG ?? każdy jeździ na tym na czym uważa albo na co go stać :drunk:

... co do dizla to niestety ... od kilku lat nie jest już ekonomiczny , co oszczędzisz na stacji oddasz w serwisie przy regeneracji turbo , wtrysków , pomp itd itp :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2013, o 00:33 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2013, o 16:03
Posty: 71
Lokalizacja: Wiedeń / Jelenia Góra
... co do dizla to niestety ... od kilku lat nie jest już ekonomiczny , co oszczędzisz na stacji oddasz w serwisie przy regeneracji turbo , wtrysków , pomp itd itp :)


Słuszna racja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL