Teraz jest 24 wrz 2018, o 08:32

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2013, o 22:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
W ojca Suzuki Grand VItara 2008 r 2.0 benzyna wywala błąd katalizatora (wydajność ponizje progu) są dwie sondy jedna przed druga za - ta pierwsza z tego co się orientuje bada mieszanke paliwa i jak jest za ubogo lub bogato to nabija korekty a jak przekroczy wszelkie granice wywala check engine (przynajmniej tak było ale wyregulowałem ten nieszzesny gaz i jest git błędu tego nie zgłasza) natomiast wywala teraz kata - i tak się zastanawiam czy nie kupic emulator sondy lambda za katalizatorem hmm - miał już ktoś z tym doświadczenie ? ewentualnie czy nie zaskzodzi silnikowi bo z tego co się orientuje to jak sonda wywala błąd katalizatora to cos tam może namieszać w silniku ale czy aby na pewno tego nie wiem mnie się nie wydaje po prostu spaliny szkodliwsze ale żeby druga sonda miała wpływ na pracę silnika (tzn korekty i inne badziewania?

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2013, o 22:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3267
uuu ,problem stary jak świat ,i tak samo zagmatwany,sonda przed katalizatorem jest sondą regulacyjną,która sprawdza poprawny skład ,tzn na podstawie spalin,i ma bezpośredni wpływ na sterowanie tym składem mieszanki
sonda za katem,jest sondą monitorującą,na bieżąco sprawdza wydajność katalizatora,i raczej nie ma wpływu na skład mieszanki,chociaż niektórzy twierdzą,że jeśli te przed katem są walnięte,to też może korygować ten skład
ale...jeśli ecu dostanie sygnał od sondy za katem,że jest niesprawny,ma za małą wydajność,może w celu zmniejszenia emisji spalin przejść w tryb awaryjny,tyle teorii,a czy emulator da rade...nie wiem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2013, o 23:23 
Offline

Dołączył(a): 16 lip 2013, o 12:05
Posty: 12
Miałem taki problem właśnie z vitarą, rozwiązanie jest b proste, a emulator jaki zastosowałem powala czy też poraża prostotą. zamiast bawić się w elektronikę itp należy odsunąć sondę od zbyt dużego i silnego strumienia spalin. Zwykła wytoczona redukcja leczy problem całkowicie. ( testowane również w innych autach ) pomaga przy instalacji gazowej, jak auto nie ma katalizatora itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2013, o 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
w mojej grand vitarze raczej nie przechodzi w tryb awaryjny , wszystko działa jak należy nic się nie dzieje i jedzie tak samo jak wcześniej - kupię emulator na allegro są 30 pln (tak faktycznie to zwykła redukcja) kupię zamontuje i sprawdzę jak to się ma i dam znak - dzięki za info tak myślałem ze tak to działa jak napisaliście.

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2014, o 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2013, o 09:08
Posty: 524
Lokalizacja: Katowice
informuje ze emulatro (dystans sondy lambda) działa w 100% już 3 miesiąc auto na tym smiga i nie ma zadnego check engine jedynie musialm roziwercać na fi 6,5 otwór w emulatorze bo fabrycznie miał 3,8 i zgłaszało check engine ze nie wykrytoaktywności sondy lambda, po rozwierceniu wszystko smiga jak należy (katalizator został oszukany i 4000 pln w kieszeni)

_________________
Obrazek
image hosting adult


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 16:24 
Offline

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 16:22
Posty: 1
Witam,

w końcu znalazłem rozwiązanie. Widzę, że ten problem nie dotyczy wyłącznie mojego samochodu. Słyszałem, że większość kierowców boryka się z elektryką.
_________________
http://venneker.pl/o-nas - import warchlaków | Aleksandra Watras psycholog w ośrodku Równowaga


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 12:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2017, o 12:52
Posty: 1
Co do katalizatorów jeszcze to przy ich wymianie dobrze jest sprzedać starą część poprzez skup katalizatorów. Ja tak zrobiłem i miałem kilka stówek w kieszeni. Wtedy nawet kupno nowego katalizatora nie wychodzi tak drogo i nie ma problemów z błędami i nieprzyjemności podczas przeglądu technicznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL