Teraz jest 18 lip 2018, o 11:39

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2015, o 00:21 
Offline

Dołączył(a): 31 lip 2015, o 20:01
Posty: 23
Lokalizacja: Barlinek
Witam szanowne grono. Borykam się z problemem mocy silnika. Otóż problem polegana tym że po dodaniu gazu wolno się rozpędzała. Okazało się że przewód podciśnienia( sterowanie klapkami w kolektorze) był pęknięty i miał muła. Po usunięciu pęknięcia autko zyskało mocy na 2 dni. Dzisiaj ta sama lipa ale przewód jest na swoim miejscu. Podłączyłem inpę i zastanawiają mnie zerowe wartości i tu zaczyna się mega problem, bo za cholere nie rozumiem po niemiecku co to oznacza. Czy ma ktoś może spolszczenie do E39? Proszę pomóżcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2015, o 00:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2013, o 10:23
Posty: 1131
Lokalizacja: Sosnowiec
Siema tu masz opisane co i jak
viewtopic.php?t=32
Pozdro

_________________
BMW E46 323i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2015, o 00:17 
Offline

Dołączył(a): 31 lip 2015, o 20:01
Posty: 23
Lokalizacja: Barlinek
A więc, aby zakończyć moje poszukiwania opisze co się działo i co mogło być powodem. Silnik 3 litry, diesel, 193KM, przejechane 211.000 z groszem, zakupiony 8 miechów temu. Na początku jeździł z wgniataniem w siedzenia. Średnie spalanie około 8 litrów w trybie mieszanym, bez szaleństw. Wyprzedzanie to była tylko kwestia wciśnięcia pedału gazu, lub KICK-a. :) Po 3 miesiącach od zakupu zdjąłem kolektor ssący, EGR i wszystko porządnie wyczyściłem. Użyłem do tego płyny do czyszczenia felg. Oczywiście chodzi o EGR, bo to była masakra. Klapki wymyłem każdą z osobna w wanience ultradźwiękowej. Poskładałem wszystko do kupy, założyłem nowe uszczelki po kolektor i EGR (victor reinz) i odpaliłem. Mysłałem że coś wpadło mi do silnika, bo tak zaczęło nim trzepać. Wyłączyłem silnik i aż usiadłem. Coś mnie tknęło i zdjąłem wężyk z EGR i odpaliłem auto. Potrzęsło nim z 10 sekund po czym silnik zaczął normalnie pracować. Poprostu dostała się woda do membrany. Hi hi hi... Takie małe coś a tak potrafi wystraszyć. Dwa miesiące temu nagły spadek mocy. Podczas ruszania spalanie na poziomie 30 - 38 litrów. Biegi wskakiwały jak szalone na wyższe a auto się toczyło. Masakra. Żeby podjechać pod małe wzniesienie pedał gazu do połowy, spalanie 30 litrów i dopiero jak doszło do 2700 obr/min auto jechało. Testy na INPIE niby w normie a auto nie jedzie. Mechanicy oczywiście szukali przyczyny we wszystkim tylko nie w podciśnieniu. Dwa tygodnie temu zdemontowałem kolektor ssący myśląc że klapka wpadła do silnika. Jednak myliłem się. Zakupiłem zaślepki i zdemontowałem klapy. Brak jakiejkolwiek poprawy. W ten wekeend zaopatrzyłem się w kilka produktów firmy LIQUI MOLLY, a dokładnie w: http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Oczyszczacz-do-przepustnic/42, http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-przeplywomierza/40. Nie jest to oczywiście autoreklama. Zdemontowałem ponownie kolektor ssący, EGR, przepływomierz wraz z rurami od przepływomierza do turbo. Przepływomierz (nie wykręcając go z obudowy) wyczyściłem w/wym płynem do przepływomierza. Wyleciało trochę czarnego syfu. Odłożyłem do wyschnięcia. Przy okazji łatwego dostępu zdemontowałem i przedmuchałem elektrozawór od turbo i wymieniłem przewody podciśnienia. Okazało się że są już kruche i łamliwe. Zmontowałem spowrotem wszystko. Podkolektorem znaduje się taki sam elektrozawór jak przy turbo. Był cały w "oleju" czy sadzy, cholera wie. Ciekło na niego przez nieszczelne już klapki kolektora. Wyczyściłem sprayem do elektryki, który szybko odparował. Po oczyszczeniu okazało się że wężyk wychodzący z tego elektrozaworu jest popękany, więc został z automatu wymieniony dokładnie ten oto przewód nr3 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2336-sterowanie-podcisnieniowe-agr/vG043177#part03. Przy okazji wymieniłem jeszcze ten nr9 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2337-sterowanie-podcisnieniowe-turbosprez/vG043177#part09 bo był w bardzo kiepskim stanie. Rozsypywał się jak go ruszałem. Idzie od zbiornika podciśnienia do trójnika pod kolektorem ssącym. Acha. Byłbym zapomniał o czujniku ciśnienia w samym kolektorze nr18 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2837-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/vG043177#part18, który był przytkany nagarem z kolektora. Został wymyty sprayem do elektryki(bo szybko odparowuje). Na końcu EGR. Był czyszczony pare miesięcy wcześniej ale stwierdziłem że może nie został dostatecznie wyczyszczony. Wyczyściłem płynem LIQUI MOLLY. No poprostu rewelacja. Myje jak tralala, tylko uwaga udało mi się nim prysnąć w twarz i oczy. Powiem że piecze zajebiście, ale nagar schodzi jak woda ze szkła. Na koniec zostało poskręcanie wszystkiego. Wyjechałem na małego testa. Powiem tak. Spalanie przy ruszaniu 7 litrów. Powróciła moc przy ruszaniu nawet wciska w siedzenie. Spalanie przy 180 na krótkim odcinku 8 litrów, normalna jazda po mieście 7.2 litra. Jupii, wszystko wróciło do normy. Koniec z 3 czy 38 litrami podczas rozpędzania auta. Może mój jakże krótki opis przyda się komuś. A teraz biorę się za zawieszenie. Miłego wieczorka. Mam nadzieje że o niczym nie zapomniałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL