Teraz jest 18 lip 2018, o 21:26

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sie 2015, o 14:00 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
Witam.
Piszę na trzecim już forum może tutaj znajdę pomoc. Mam nietypowe wskazanie z inpy a dopiero się jej uczę czy mógłbym prosić o analizę oraz podpowiedź co jest nie tak.
Obrazek
Mój screen z elektrody. Jeżewli umieściłem wątek nie w tym dziale to przepraszam i prosze o przeniesienie.
Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 15:08 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 00:06
Posty: 817
Podstawowe pytanie, czy był robiony rozrząd ?, jeżeli tak to do ponownego ustawienia. Jeżeli nie, poszedł bym w stronę napinacza, lub wyciągniętego łańcucha, no chyba że już klepie jak diesel, to i ślizgi do wymiany również. Poza tym, czy poza złymi parametrami masz jakieś błędy? (nie wywala czujników?) na jakim oleju jezdzisz?, kiedy go wymieniałeś?, jak pracuje silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 15:22 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
Dziękuję za odpowiedź.
Auto kupiłem w kwietniu po przejechaniu kilkuset kilometrów zaczął dziwnie chodzić okazało się za pojazd dość długo stał i skorodowały wałki i dźwigienki w tym od valvetronic.

Wymieniłem wałki, dźwigienki popychacze, skasowałem błędy.
Napinacz mam zamiar dopiero teraz wymienić.
Olej 5W30 ELF Full-Tech ok 5 tys olej czysty.
Silnik zapala ładnie, ma równe obroty tylko wydaje mi się, że trochę mułowaty. Oleju nie bierze nic spalanie przy normalnej jeździe na poziomie 6,5 litra (odcinki po ok 35 km). Z dźwięków jakie dochodzą od silnika to jedynie vacum.
Błędów nie wywala żadnych sprawdzane na różnych testerach w tym na INPIE.
To chyba wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 16:03 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 00:06
Posty: 817
Filmik nie napawa optymizmem, coś mi się wydaje, że te wżery nie są spowodowane jedynie korozją, ale nie będę krakał na zapas. Nasuwa się pytanie, czy wałki dawałeś nowe, czy używane?, czy półpanewki również zostały wymienione, czy zostawiłeś stare? Idąc dalej, jeżeli jest mułowaty poszedł bym w stronę ustawień, oczywiście zaczynając w pierwszej kolejności od napinacza. Poza tym, jeżeli auto długo stoi dobrze jest zalać silnik nowym olejem, przejechać z 1-2k km i ponownie go wymienić, przy wymianie warto sprawdzić magnes na korku spustowym. Co do oleju, BMW nie za dobrze znosi ELFa, tym bardziej silniki N, w których jakość oleju odgrywa bardzo ważną rolę ze względu na smarowanie zębatki i jest przyczyną wielu usterek, dlatego polecał bym iść w stronę serwisówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 16:57 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
Dziękuję za odpwiedź
Wałki zostały wymienione na używane. Auto zostało zaraz po wymianie zalane nowym olejem castrol 5W50 i po przejechaniu ok 500 km ponownie zmieniony olej na taki sam. Zdziwiłem się natomiast jak po przejechaniu 1 tys km olej zrobił się totalnie czarny. Silnik rozkręcałem cały i wszędzie był jak nowy normalnie się zdziwiłem że używany silnik może być tak czysty w środku. Dlatego też postanowiłem przejść na efla którego w swoich autach stosuję od lat 90 i s powodzeniem bez awaryjnie po kilkaset tys km w różnych markach począwszy od Fiata poprzez Audi a kończąc na BMW.
Olej jak mówiłem ma ok 5 tys i jest czysty.
Rozmawiałem z różnymi osobami i raczej nikt tego oleju nie zanegował.
Co do mułowatości silnika nie jestem pewny gdyż nie mam porównania. Pisałem że zdaje mi się, nie wiem może sie przyzwyczaiłem. Wcześniej nie miałem podglądu na parametry gdyż nie posiadałem odpowiedniego sprzętu, jedynie co to mogłem sprawdzić i pokasować błędy, a te się pokazały tylko po wymianie wałków i pierwszym odpaleniu.
Nie wiem być może tak było wcześniej.
Co do korozji to auto kupiłem od handlarza i nic nie wskazywało na tą przypadłość. Tylko później jak egzekwowałem jakiś zwrot kosztów to wyszło że długo stało. U mnie auto mało stoi, tylko jak jestem na kacu albo w Święta a to się zdarza niezmiernie rzadko.
Jak pisałem wcześniej napinacz został stary, mam zamiar go teraz wymienić jak będę miał wolne.
Ślizgi łańcucha były całe jak rozbierałem. W misce olejowej nie było żadnych kawałków, szalamu, osadu ani nic innego, wszędzie czysto.
A jeszcze jedno pytanie czy do wymiany łańcucha trzeba demontować głowicę czy nie bo nie wiem.
Być może jak będę wymieniał napinacz to może wymieniłbym całość tylko nie wiem jak z głowicą.
Aha wiem, że po mojej naprawie powinna być wykonana adaptacja, ja jej nie zrobiłem bo nie potrafię a i nie ma mi kto tego zrobić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 17:12 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 00:06
Posty: 817
Porównywanie konstrukcji jednostek z lat 90-tych do obecnych, a zwłaszcza tych na valvetronic nie jest zbyt trafionym, tak właśnie wielu załatwia te silniki, ale to Twój wybór. Poza tym, zalewanie tych silników 5w50 również nie jest zbyt korzystnym. Piszesz że wałki poszły używki, a co z półpanewkami? zostały stare, czy od nowych/używanych wałków z zachowaniem kolejności?. Co do wymiany łańcucha, nie trzeba zrzucać czapki, o adaptacjach też pierwsze słyszę że trzeba robić, ale jeżeli chcesz, to możesz je wykonać INPĄ, którą dysponujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 17:57 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
W porządku.
Zamierzałem i tak w niedługim czasie wymienić olej. Zaleje zatem inny.
Półpanewki nie występują jako oddzielna część. Chyba że mowa o wałku valve... tam są półpanewki i łożyska igiełkowe i tam było przekładane wszytko z zachowaniem kolejności. Natomiast łożyska samych wałków są integralną częścią głowicy.
Robiłem pomiary i nie wykazywały zużycia względem wałków czy odwrotnie jak kto woli.
Sprawdzę jeszcze rozrząd ale nie sądzę aby się on przestawił bo silnik pracuje cały czas tak samo.
Niemniej jednak nie jest to dla mnie problem aby to posprawdzać.
A czy kolega może mi odpowiedzieć jak zrobić adaptację inpą ? Tylko że mam samą inpę i nic poza nią nie chodzi chyba jeszcze edibas czy jakoś tak.
Bo kogo bym nie pytał to zawsze mi mówiono że nie można.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 18:16 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 00:06
Posty: 817
Jeżeli chodzi o INPE, nie wiem co tam masz i skąd, a wiele jest trafionych, w związku z tym warto uderzyć do Dirty73, On bawi się w zdalne stawianie programu, a i przy odrobinie szczęścia załaduje Ci PL wersje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2015, o 18:20 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
Dziękuję, zaraz piszę. 8-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2015, o 22:50 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 13:55
Posty: 9
Dzisiaj sprawdzony rozrząd wymieniony napinacz i niestety jest to samo.
Dalszych pomysłów brak. Jakieś jeszcze sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL