Teraz jest 18 sty 2019, o 15:00

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2017, o 22:38 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 21:50
Posty: 12
Witam.
Na początek prosze o wyrozumiałość, Inpe obsługuje od 3 tygodni i ciągle jeszcze jest to dla mnie czarna magia.

Pacjent: e39 m54b22. Wymienione świece, uszczelniony dolot.
W tym miesiącu zabieram się za odme i uszczelke podstawy filtra oleju.
W zasadzie od samego początku mam problemy z błędami i CHECKiem (który swego czasu jak jeszcze sam nie kasowałem to potrafił sam zniknąć)

Błędy które wywala mi codziennie:
228 lambda contol tolerance Bank 2 https://s4.postimg.org/jmwr86fct/blad_228.jpg
203 Lambda regulating limit Bank2 https://s1.postimg.org/lwrgnn4sv/blad_203.jpg
18 NW_A - Error https://s2.postimg.org/qk72d1q55/blad_18.jpg

Do tego co jakiś czas wypadnie zapłon na 6 cylindrze.

Objawy w zachowaniu auta ciężko stwierdzic.Po przegonieniu śmierdzi troche olejem (pewnie przez odme). Czasem po odpaleniu z rana lekko czuć beną. na błędach oczywiście większe spalanie (Deviation rich).

I stąd moje pytania: czy przez odme mogą wybijać lambdy tylko na jednym Banku (2).
A może cewka na 6 cylindrze już niedomaga i wyskakują te lambdy pomimo że błąd wypadania zapłonu na 6 cyl. pojawia się bardzo rzadko.

Na inpie nawet po skasowaniu błędów patrol adaptacja lambdaintegrator2 najpierw wskazywał zawyżone parametry 28.00 a dzis po skasowaniu adaptacji nic nie pokazuje: 0 (czy to normalny objaw?)
https://s1.postimg.org/6ilr1k2bj/lambda_2.jpg
https://s3.postimg.org/3t2olpdmb/lambda ... 2_zero.jpg
Za wszelkie sugestie, podpowiedzi z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 23:02 
Offline

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 22:24
Posty: 1
Masz w nim gaz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 23:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3312
po skasowaniu adaptacji powinno być 0,wymień odme,przewody odmy,to podstawa,możesz też podmienić cewke z 6 cyl np z pierwszą,zobaczysz,czy pokaże wtedy wypadanie zapłonu na 1 cyl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 23:33 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 21:50
Posty: 12
Bez gazu.

Myślałem o podmienieniu cewek. Ale ten zapłon wypada tak rzadko (w porównaniu do wałka rozrządu i lambd na banku 2) że zaniechałem tego pomysłu. Tzn rzadko wywala mi ten błąd.
jakby do tej świętej trójcy błędów dołączył zapłon to by było to bardziej pewne.

Bo gdyby zapłon wypadał na różnych cylindrach to mogła by to również być padająca pompa paliwa.
Dobrze myśle?

---------------------------------------------------
Edit:
Dziś zmieniłem cewke 6 z cewką 1. Przegoniłem dziada. podpiąłem pod komputer i dwa błędy.
Dwaj starzy znajomi 228 i 203.
https://s4.postimg.org/b4vn311al/228.jpg
https://s2.postimg.org/rakksaw6h/203.jpg

Wracając do podmiany. Świece mi wymieniał w miare zaufany mechanik, uszczelnianie dolotu robiłem w nieautoryzowanym serwisie (renoma). Oboje twierdzili że jest ok. Ale na moje to nie jest ok bo ta blacha pod cewkami cała w oleju.
Najwięcej na cewce cyl 6. https://s4.postimg.org/ldhxgxpm5/olej_cewka.jpg

Czyli przy wymianie uszczelki ktoś nie posmarował tych dwóch miejsc klejem i z tyłu puściło.
I to wyjaśnia smród oleju, szczególnie że plastykowy rękaw idący od filtra pyłkowego ma połamane ząbki.
Tylko czy to jest winowajca tych błędów lambd? Czemu tylko na banku 2?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 16:58 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 21:50
Posty: 12
Witam po przerwie. Odma i uszczelki muszą jeszcze poczekać bo nie mam czasu się za to zabrać.
Myśle że za 2 tygodnie za to się zabiore.

Natomiast stała się dziwna rzecz: od kiedy zamieniłem cewke 6 z cewką 1 to lambdy mi nie wybijają.
Od tamtego czasu tylko raz się pojawił błąd sond, odrazu po zamianie (opisałem to post wyżej). Od tamtej pory spokój.
Za to codziennie wybija mi błąd czujnika wałka 18 NW_A Error.

Myślicie że mogło to być przez czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 00:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2014, o 19:43
Posty: 282
Skoro wywala Ci co dziennie błąd czujnika wałka to znaczy, że z czujnikiem wałka się coś dzieje. Sprawdź przewód jak jest ok to czujnik do wymiany i błąd zniknie.

_________________
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2017, o 21:35 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 21:50
Posty: 12
oczywista oczywistość.
Chodziło mi o to czy przez błąd wałka może wybijać sondy tylko z jednego banku (2)

Uaktualnienie problemu:
Wymieniłem odme i uszczelke pokrywy zaworowej (która był źle założona). Wszystko dokładnie obejrzałem pod kątem brania lewego powietrza.
Po złożeniu wszyskiego do kupy i jeździe próbnej co chwila wyskakują znowu sondy 228 i 203.

Żadne błędy czujnika wałka, żadne wypadanie zapłonu tylko znowu te sondy lambda na banku 2.

Jakieś pomysły? Może coś przeoczyłem? może coś pominąłem przy skręcaniu?
Jedyna uszczelka jakiej nie wymieniłem to ta z przepustnicy, ale wyglądała ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 01:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3312
może sprawdź zawór DISA?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2017, o 16:57 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 21:50
Posty: 12
Wizualnie DISA jest bez zarzutu, tłoczek chodzi dobrze, trzyma ciśnienie, org silikony tylko delikatnie uszczerbione.
Natomiast po wykręceniu DISY i przekręceniu kluczyka tylko bzyczy i zostaje otwarta (po impulsie zero reakcji łopatki). Odwrotnie jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=so6xLmg1zno
Czyli DISA nie hula?

Jeszcze raz posprawdzam kabelki od lambdy na banku 2.

I pytanie troche z innej beczki, czy m54 powinien się tak mocno nagrzewać z prawej strony(tzn od strony dolotu)? Po przegonieniu jak otworze maske to obudowe filtra powietrza prawie nie da sie dotknąć. Tak samo obudowa wiatraka. Kielich też bardzo gorący.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 10:10 
Offline

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 00:11
Posty: 2
sprawdz czy w ogóle sondy w tym samochodzie ci pracują po odpaleniu na wolnych obrotach po około 40 sekundach powinna zacząć pracować 1 i 2 bank przed katalizatorem jeśli tylko jedna będzie pracowała to zamień je miejscami i jeszcze raz test .Jeśli w ogóle nie będą pracować to przygazować tak na 1000-1500 obrotów i czy wtedy ruszy jak ruszy to znajdz kogoś ze sprawna przeplywką na podmiankę i sprawdz czy chodzi na wolnych obrotach .tu masz link do kolegi co bardzo lubi ten silnik i nagrał cale serie filmików co jak posprawdzać w m54 https://www.youtube.com/watch?v=Jz78WMdfD-k


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL