Teraz jest 21 lis 2018, o 15:06

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2017, o 01:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2013, o 08:51
Posty: 203
Postanowiłem nagrać filmy instruktażowe z aktualizacji sterowników MS41, MS42, MS43.

Sterowniki znajdują się na stole, dlatego INPA nie widzi zapłonu.
Na czas aktualizacji auto musi być podłączone pod dodatkowe źródło prądu, ja stosuje zasilacz impulsowy 50A, napięcie zawsze utrzymuję 13,8V.

MS41

Zmieniałem soft z M52B25 na M52B20 specjalna charakterystyka silnika S962A.

Przy MS41 (M52) na czas aktualizacji trzeba połączyć pin nr 18 w okrągłym złączu diagnostycznym z 12v.
Jeśli sterownik jest na stole to pin nr 60 do 12v.



MS42

Zmieniałem soft z M52TUB28 na M52TUB20 z normą emisji spalin EU2 S168A.



MS43

Zmieniałem soft z M54B22 na M54B30 z normą emisji spalin EU2 S168A.



Po aktualizacji trzeba wyłączyć zapłon na ok 10 sekund oraz skasować adaptacje.

Przy sofcie EU2 (MS42 i MS43) trzeba wyjąć bezpiecznik od podgrzewania sond 30A oraz jeśli jest to przekaźnik od SAF.

Aktualizację każdy robi na swoją odpowiedzialność.

Mam nadzieję, że się przyda.

_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2018, o 19:14 
Offline

Dołączył(a): 23 lut 2018, o 13:21
Posty: 1
Odnośnie pierwszego filmu - co dała zmiana oprogramowania z M52B20 do silnika M52B25?

Czy wersja z zaprogramowanego modułu "Specjalna charakterystyka silnika" nie uszkodzi katalizatora poprzez wyłączenie niektórych map chłodzących itp?

Sprawa dla mnie dość istotna, bo kupiłem nowy, dedykowany katalizator i wolałbym go nie zniszczyć poprzez np. zły dobór mieszanki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2018, o 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2013, o 08:51
Posty: 203
bulit000 napisał(a):
Odnośnie pierwszego filmu - co dała zmiana oprogramowania z M52B20 do silnika M52B25?

Czy wersja z zaprogramowanego modułu "Specjalna charakterystyka silnika" nie uszkodzi katalizatora poprzez wyłączenie niektórych map chłodzących itp?

Sprawa dla mnie dość istotna, bo kupiłem nowy, dedykowany katalizator i wolałbym go nie zniszczyć poprzez np. zły dobór mieszanki.


1. Wkładając używany sterownik z innego auta wypadałoby zmienić soft pod daną pojemność.
2. Czemu twierdzisz, że "Specjalna charakterystyka silnika" ma wyłączone jakieś mapy?

W M52B20 soft oryginalny niewiele się różni od "Specjalna charakterystyka silnika".
Z tego co kojarzę to tylko w trzech miejscach są zmiany, poprawiony jest troszkę "dół".

Na Sporcie kiedyś wrzucałem porównanie.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 1#p2147251

Obrazek

Tu oznaczyłem co dokładnie jest zmienione.
Obrazek

Reszta jest identyczna.
Jeśli chodzi o kata to czemu oryginalny soft miałby Ci go zniszczyć?
Nie rozumiem twoich obaw.

_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL