Teraz jest 20 kwi 2019, o 03:22

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2019, o 12:51 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2019, o 19:34
Posty: 7
Cześć. Naszła mnie mała rozkminka przy kawie, jak wiadomo w bmw w swojej ofercie posiada silniki 3.0D (i nie tylko) o róznych mocach - oznaczeniach.(nie wspominam o piezo). Do czego zmierzam, bawie sie e60 w wersji 197 koni 3.0D, i zastanawiam sie czy jest sens wgrania wsadu z wersji 231, robił juz ktos takie manewry? wiem ze z benzynami można tak zrobić. Ktos probował ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 13:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2018, o 22:49
Posty: 63
Wczoraj znajomemu do E39 525D 163 km wygrywałem oprogramowanie z 530D 207 km i twierdzi ze jest różnica ale ma dać znać jeszcze w tygodniu po dłuższym użytkowaniu czy faktycznie jest lepiej. Wcześniej zmieniał turbinę i wstawił od 3.0.


Majek23


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 14:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 237
Nie możesz czegoś takie zrobić,
po pierwsze inne wtryskiwacze Ty masz elektromagnetyczne które pracują na całkiem inne zasadzie jak te z 3.0d piezoelektryczne ( nie było innych w silniku 231ps )
Druga sprawa to sterownik silnika który jest inny, i nie wgrasz wsadu z 530d do 525d

Najlepsza opcja dla Ciebie to po prostu zrobić chip tuning, najlepiej podnieść swoje oprogramowanie w dde, zgrać wsad, edycja i cieszyć się jeszcze większa mocą niż 231ps :drunk:

Majek23 o czym Ty mówisz ? nie mogłeś wgrać wsadu z 207ps bo takie nawet nie ma :lol: Jeżeli nawet wgrałeś wsad z 3.0d e39 193ps to nie brzmi to za dobrze... pamiętaj o tym że 525d to jest prawdziwe 2.5d i różna pojemność tłoka w porównaniu do 3.0d nie wspomnę już o innej wydajności wtrysków. Jeżeli jeździ na wtryskach z 2.5d na czasie otwarcia z 3.0d to ma jeszcze mniej mocy niż w serii bo dawki nie są pełne.

_________________
http://bimmer-revival.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 14:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2018, o 22:49
Posty: 63
DDE 4.0 było wgrane 7789428 a wgrałem 7789633. Nie byłem i nie jestem użytkownikiem tego auta to nie wiem czy jest czy nie różnica ale znajomy chciał to mu wgrałem i twierdzi ze jest lepiej.


Majek23


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 15:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2018, o 22:49
Posty: 63
Co do mocy to faktycznie wsad z193 km.


Majek23


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 15:47 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2019, o 19:34
Posty: 7
Blacharzy napisał(a):
Nie możesz czegoś takie zrobić,
po pierwsze inne wtryskiwacze Ty masz elektromagnetyczne które pracują na całkiem inne zasadzie jak te z 3.0d piezoelektryczne ( nie było innych w silniku 231ps )
Druga sprawa to sterownik silnika który jest inny, i nie wgrasz wsadu z 530d do 525d

Najlepsza opcja dla Ciebie to po prostu zrobić chip tuning, najlepiej podnieść swoje oprogramowanie w dde, zgrać wsad, edycja i cieszyć się jeszcze większa mocą niż 231ps :drunk:


czyli wersje produkowane od 05 do 07, 231km to tez piezo? sądziłem ze pakowali edc17 do piezo.
znam zasade dzialania wtryskiwaczy, nie jestem z pierwszej łapanki ;)
sterownik akurat jest ten sam. edc16, bez problemu wgram każdy wsad pasujący do niego.
To tylko taka kombinacja na 5 min roboty, chcialem tylko pogdybać odnośnie podmiany softu. Ale jeżeli faktycznie to piezo to nie ma opcji, ewentualnie bawić sie z softem od 218, ubolewam max na brak niutonometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 19:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 237
EDC16C31/35 a EDC16CP33/35 to co innego ;) całkiem inne napięcie dawane jest na wtryski piezo a na elektromagnetyczne. Więc nie mów że możesz sobie wgrać cokolwiek... radzę Ci prześledzić budowę obu sterowników, generalnie całej rodziny EDC16

231ps tylko piezo. Jeżeli ubolewasz na niuty zrób remap jak wcześniej pisałem. Elektromagnetyczne wtryski połączone z odpowiednim turbo i całą resztą daje dobry efekt nawet ponad 400 ps. Sam mam E46 330D na Biturbo

_________________
http://bimmer-revival.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2019, o 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 14:38
Posty: 71
Lokalizacja: Murowana Goślina
Podepnę się do tematu EDC16, chciałbym pogrzebać we wsadzie z E60 218KM, podpowiecie peoszę w jaki sposób zgrać taki wsad i czy jest możliwość zrobić to po obd czy pozostaje bcm?

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2019, o 22:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 237
530d 218ps czyli EDC16C31 zgrasz większością dostępnych i nie drogimi programatorami galletto, mpps, czy kess bez problemu po OBD :drunk:

_________________
http://bimmer-revival.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2019, o 00:35 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2019, o 19:34
Posty: 7
Tomkoff napisał(a):
Podepnę się do tematu EDC16, chciałbym pogrzebać we wsadzie z E60 218KM, podpowiecie peoszę w jaki sposób zgrać taki wsad i czy jest możliwość zrobić to po obd czy pozostaje bcm?

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

chcesz to mam gotowca na 280 dpf i egr off :D kess łyknie bez problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL