Teraz jest 18 lis 2018, o 00:12

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2018, o 04:42 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2018, o 04:42
Posty: 13
Lokalizacja: Brzeg, opolskie
Witam,

miałem "uszkodzonego" kompa w mojej E46 320d 150km 2003r - manual 6b
Mechanik (od BMW) wymienił mi sterownik DDE, EWS oraz kluczyk - niestety jak już sam doszedłem komp pochodzi od e46 automat (prawdopodobnie anglik)
Zakodował co trzeba było żeby auto normalnie mogło jeździć itp.

Lecz mam 2 błędy w inpie 48C3 EGS 1 oraz 4AA3 EGS2
screeny:
https://images90.fotosik.pl/56/a8599596ec18aa56.jpg
https://images90.fotosik.pl/56/c89f4f278c0495ca.jpg


Auto jeździ według mnie ok - nie pamiętam jak było prędzej bo miałem mapę na około 196km około 4 miesięcy i coś się zdupiło po tym czasie, auto nagle traciło moc podczas przyspieszania jakby odcinało moc i odrazu było siwo za mną w momencie tego odcięcia (biały/siwy dym), mechanik zdiagnozował że wina jest w tej mapie, lecz nie mógł jej usunąć, ani edytować była ponoć zakodowana (tuner u którego robiłem mape wylał się na mnie, brak kontaktu tel, w warsztacie ponoć go nigdy nie było itp.) więc mój mechanik postanowił wymienić kompa
dodam, że zostały sprawdzone wtryski (wymienione na nówki - efekt ten sam), sprawdzenie przelewów wszystko idealnie, kompresja idealna, turbo ok.

Problem jaki mam od wymiany kompa to:
- obroty na jałowym, jak i na każdym biegu max 4tyś. (po wyżej 3,5 tyś już nie ciągnie)
- nie działa tempomat (prędzej działał) - włącza się bo zapala się kontrolka
- wydaje mi się, lecz jak pisałem prędzej nie pamietam jak miałem na serii - auto jest trochę przymulone

Przeczytałem "cały" internet - praktycznie nic się nie dowiedziałem, po za tym że problem mogę rozwiązać wgrywając nowego softa

Mam wszystkie programy:
Inpe
NCS Expert
bmw coding tool
winKFP

w NCS zakodowałem wszsytkie moduły na nowo
w BMW coding tool zaktualizowałem sp-daten e46 v50.2 oraz winKFP
w winKFP mam wszystkie numery do kodowania - lecz do wyboru mam kilka DDE - 502 503 504 (jak dobrze pamiętam)

Chciałbym prosić kogoś ogarniętego kto robił już to i wie o co chodzi o instrukcje jak zaktualizować DDE jakie wybrać numery itp - akurat tego nigdzie nie mogę znaleźć i nie mam pojęcia jak to zrobić (wiem że muszę mieć aku podpięte pod prostownik itp)

Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem, albo zna rozwiązanie tego problemu.

dołączam screeny z inpy o wszystkich informacjach jakie pokazuje inpa na temat auta sterownika itp.

https://images90.fotosik.pl/56/191f9e09ed7fa3ed.jpg
https://images92.fotosik.pl/57/9c9525b94e5fa67e.jpg
https://images92.fotosik.pl/57/ad307056c5925214.jpg

dodam jeszcze ostatnie numery VIN auta: PJ53612

z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2018, o 05:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3290
to zaopatrz się jeszcze w DISa lub ISTE,nie radze kombinować przy tym sterowniku winkfp...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2018, o 05:18 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2018, o 04:42
Posty: 13
Lokalizacja: Brzeg, opolskie
mógłbym się zaopatrzeć - chyba ista by była lepsza ?
a dałbyś jakąś informacje jak istą to zaktualizować ?

Powiem mi jeszcze czy muszę pobrać iste p czy d żeby to wykonać
A może disem będzie łatwiej i szybciej tylko czy odpala to na win7 czy muszę robić wirtualną maszynę na xp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2018, o 22:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 200
Czytając coś takiego aż mi się robi przykro że są tacy ludzie jak twój mechanik czy tuner...
Przede wszystkim zawsze możesz wrócić do oryginału programując winkfp bądź ista p

Zmiana takiego zestawu jak napisałeś to totalne dno, masz w tym momencie inny vin w ews, ster silnika kluczach inny przebieg w ews...

Ty nic tak naprawdę nie zakodowałeś, sterownik dalej jest z programem od automatu i taki też nr. programu na pewno możesz znaleźć w np inpa.

Problemy o których piszesz wynikają z tego że sterownik jest przełączony na automat, inne przełożenie dyfra...

Jak chcesz mogę Ci postawić do żywych stary sterownik, przypisać nowy do starego ews, a nawet zaprogramować to tak jak należy na tym co teraz jest... jeżeli nigdy nie programowałeś winkfp nie radzę podchodzić do tematu, bo możesz go wysłać do krainy martwych. Jeżeli jednak jesteś twardy i chcesz kombinować podaj vin to podam Ci numer którym masz zaprogramować ster :drunk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2018, o 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3290
wrzucić oryginalny sterownik i ews i zapodać mu ori soft DISem raczej najbezpieczniej będzie,chyba,że mechanik już go uśmiercił :lol: ,jednak DIS może dać rade go podnieść

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 02:04 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2018, o 04:42
Posty: 13
Lokalizacja: Brzeg, opolskie
Vin masz podany ostatnie 7 znaków
Screny z inpy też są.
Daj znać
Nie mogę znaleźć starego ews mam tylko dde.

Dodam że W module kombi mam wszystko ustawione na manuala


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 08:43 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2018, o 04:42
Posty: 13
Lokalizacja: Brzeg, opolskie
Sorka że pisze pod moim postem.
Dziś byłem umówiony na wymiane podpory wału oraz tulei zawieszenia tyl u mechanika który właśnie robił mi ten sterownik, przekazałem mu co i jak mówił że zaprogramuje mi sterownik na nowo.

Prędzej tego nie zrobił bo ponoć miał kompa w naprawie :)

Zobaczymy jutro, pojutrze czy coś się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 20:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 22:42
Posty: 200
nr. programu 7795184 bądź 7795186 w zależności od turbo mi pokazuje, dziwne. Nie myląc EU3/EU4 gdzie i tak się te turbo zastępują :lol:

I co wykombinował mechanik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 20:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 23:37
Posty: 1477
Lokalizacja: Holandia
onepablo napisał(a):
Sorka że pisze pod moim postem.
Dziś byłem umówiony na wymiane podpory wału oraz tulei zawieszenia tyl u mechanika który właśnie robił mi ten sterownik, przekazałem mu co i jak mówił że zaprogramuje mi sterownik na nowo.

Prędzej tego nie zrobił bo ponoć miał kompa w naprawie :)

Zobaczymy jutro, pojutrze czy coś się zmieniło.

Bez urazy ,ale powinieneś chyba zmienić mechanika.Tak jak kolega Blacharzy Ci napisał- zrobił bagno w Twoim aucie.Tak z ciekawości to musisz mu pewnie jeszcze płacić za każdym razem?

_________________
dziadkowozy.com to mój drugi dom


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 23:36 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2018, o 04:42
Posty: 13
Lokalizacja: Brzeg, opolskie
Ja mam euro3

Mechanik jest ok. W okolicy każdy u niego serwisie BMW bo tylko nimi się zajmuje.
Zrobił gafe z tym sterownikiem ale myślę że to naprawi.
Jeszcze nie wiem co i jak. Dzwonił że podpora wymieniona i łącznik na wale. Sterownik będzie rano ogarniał, myślę że jutro popołudniu odbiorę auto to napiszę co i jak.

Nie wiem czy mi za to policzy jutro się dowiem i dam znac


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL