Teraz jest 23 paź 2018, o 12:16

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kodowanie IKE
PostNapisane: 10 sie 2018, o 14:15 
Offline

Dołączył(a): 10 sie 2018, o 08:20
Posty: 14
Mam takie pytanie odnoście zczytywania zegarów w NCSie.
Po otworzeniu pliku w dummy pokazuje tylko 82% uzupełnionych pól,
czy powinienem się tym zająć i pouzupełniać to co mogę?


Drugie pytanie chciałem zmienić interwał olejowy u siebie w e39, widziałem jak to sie robi w e46 ale w e39 jest to troche inaczej zrobione. Na jakiejś stronce jest podane jak to zrobić w e53.
U mnie obecnie jest ustawione 700 galonów czyli by się to przekładało na ok 22000km.
Chce zrobić z tego 350 galonów żeby było ok 11000km.
Tylko nie mogę nigdzie znaleźć parametru który by odpowiadał tym 700 galonom.
Robił to ktoś może?

Edit:
Według tisa interval dla benzyny:
sa988 to 12000km (12 miesiecy)
sa984 to 24000km (24 miesiące)

Dodanie tego do ZCS powinno załatwić sprawe ustawienia tego po puszczeniu IKE pustym manem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2018, o 22:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 23:37
Posty: 1464
Lokalizacja: Holandia
Jak nie masz doświadczenia to nie radzę bawić się kluczem ZCS bo będzie kuku :lol: Kup Pa soft i będzie łatwiej. Widziałem na innym forum że masz problem z tym IKE. Zrobisz kopiowanie ZCS z EWS do IKE i będzie po problemie. W nowszych modelach zmiana FA w NCS nie jest trudna. Przy e 39 jest trudniej i trzeba wiedzieć co się robi.
Pozdrawiam :drunk:

_________________
dziadkowozy.com to mój drugi dom


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2018, o 11:18 
Offline

Dołączył(a): 10 sie 2018, o 08:20
Posty: 14
Lady5 napisał(a):
Jak nie masz doświadczenia to nie radzę bawić się kluczem ZCS bo będzie kuku :lol: Kup Pa soft i będzie łatwiej. Widziałem na innym forum że masz problem z tym IKE. Zrobisz kopiowanie ZCS z EWS do IKE i będzie po problemie. W nowszych modelach zmiana FA w NCS nie jest trudna. Przy e 39 jest trudniej i trzeba wiedzieć co się robi.
Pozdrawiam :drunk:
No wlasnie nie wiem czy mialem problem z IKE. Po prostu w nsc nie pokazywalo calego VINu. Blad eeprom juz sie nie pojawia bo tym jak w ncs dodalem rocznik.
Co do klucza ZCS to widzialem pare sposobow z dodawaniem tylko wyposazenia i zmienianiem na zewnetrzym programie i nie widzialem zeby to bylo cos skomplikowanego.
Bardziej mi chodzi o to czy ktos juz zmienial interval olejowy w e39 i jest w stanie cos na ten temat powiedziec.

Edit:
Pobawiłem sie chwile z ncsem i ustawieniem intervalu. W moim przypadku jest problem bo przy m54b30 nie ma wersji w dummy o intervale dla s988 itp. Przypisalem interval od e53 z tym samym silnikiem ale oba interwały s988 (po przeliczeniu ok 13kkm) i s8st (6,5kkm) nie pasowaly mi pod wzgledem ilosci paliwa w przeliczeniu na kilometry.

Zrobilem wiec tak jak mowiles pasoftem i ustawilem 1250 litrow co by odpowiadalo okolo 330 galonow i 10kkm, przy spalaniu 12.5l/100km
Musialem jeszcze tylko pasoftem zrobic rekalkulacje checsum zeby bledu eepromu nie bylo.

Da sie to jednak rowniez zrobic za pomoca ncsa i dummy tylko trzeba dobrac interval od innego silnika tak by ilosc galonow nam odpowiadala, bez zmiany FA czy dodawania wyposazenia, bądź dodaniu nowego wiersza do SIA_LITRE_GRENZE z odpowiednim parametrem.
I pozniej inpa w coding zobaczyc ile jest galonow.

Nalezy wcześniej obliczyc sobie ile mniej wiecej to powinno wynosic:

Oczekiwany przebieg interwałowy = Ilość galonów x 1,6 x śr. spalanie [mpg]
lub
Oczekiwany przebieg interwałowy = Ilość galonów x 3,78 / śr. spalanie [L/100km] x 100
330 x 3,78 / 12,5 x 100 = 9979,2 [km]

-śr.spalanie bierzemy ze wskazań komputera (licznik bierze tę wartość z DME co powinno pokrywać się z wartościami śr. spalania z OBC)

Oczywiście taki interwał pokazuje tylko na kontrolkach ale nie jest on dosyć precyzyjny w przypadku e39, gdyż jest obliczany ze spalonego paliwa i średniego spalania! Przy jakiejś usterce jeśli wzrośnie wskazanie średniego spalania to automatycznie interwał szybciej się zakończy!


Trzeba pamietać ze puszczenie IKE pustym manem prawdopodobnie wykasuje nam ten interval.


Edit:
SIA_LITRE_GRENZE jest podane w litrach w kodzie hex, wiec latwo sobie to obliczyc i dodac swoj paramet badz wybrac cos z dostepnych. INPA pokazuje juz w galonach.

Ja dla siebie przy m54b30 wybralem wskazania z m47 bo litrarz mi odpowiadal i nie musialem tworzyc oddzielnego parametru.

Latwiej i szybciej jest to zrobic PASOFTEM ale bez problemu mozna to zrobic NCSem i tez nie jest skomplikowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majek23 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL