Lady5 napisał(a):
Jak nie masz doświadczenia to nie radzę bawić się kluczem ZCS bo będzie kuku

Kup Pa soft i będzie łatwiej. Widziałem na innym forum że masz problem z tym IKE. Zrobisz kopiowanie ZCS z EWS do IKE i będzie po problemie. W nowszych modelach zmiana FA w NCS nie jest trudna. Przy e 39 jest trudniej i trzeba wiedzieć co się robi.
Pozdrawiam

No wlasnie nie wiem czy mialem problem z IKE. Po prostu w nsc nie pokazywalo calego VINu. Blad eeprom juz sie nie pojawia bo tym jak w ncs dodalem rocznik.
Co do klucza ZCS to widzialem pare sposobow z dodawaniem tylko wyposazenia i zmienianiem na zewnetrzym programie i nie widzialem zeby to bylo cos skomplikowanego.
Bardziej mi chodzi o to czy ktos juz zmienial interval olejowy w e39 i jest w stanie cos na ten temat powiedziec.
Edit:
Pobawiłem sie chwile z ncsem i ustawieniem intervalu. W moim przypadku jest problem bo przy m54b30 nie ma wersji w dummy o intervale dla s988 itp. Przypisalem interval od e53 z tym samym silnikiem ale oba interwały s988 (po przeliczeniu ok 13kkm) i s8st (6,5kkm) nie pasowaly mi pod wzgledem ilosci paliwa w przeliczeniu na kilometry.
Zrobilem wiec tak jak mowiles pasoftem i ustawilem 1250 litrow co by odpowiadalo okolo 330 galonow i 10kkm, przy spalaniu 12.5l/100km
Musialem jeszcze tylko pasoftem zrobic rekalkulacje checsum zeby bledu eepromu nie bylo.
Da sie to jednak rowniez zrobic za pomoca ncsa i dummy tylko trzeba dobrac interval od innego silnika tak by ilosc galonow nam odpowiadala, bez zmiany FA czy dodawania wyposazenia, bądź dodaniu nowego wiersza do SIA_LITRE_GRENZE z odpowiednim parametrem.
I pozniej inpa w coding zobaczyc ile jest galonow.
Nalezy wcześniej obliczyc sobie ile mniej wiecej to powinno wynosic:
Oczekiwany przebieg interwałowy = Ilość galonów x 1,6 x śr. spalanie [mpg]
lub
Oczekiwany przebieg interwałowy = Ilość galonów x 3,78 / śr. spalanie [L/100km] x 100
330 x 3,78 / 12,5 x 100 = 9979,2 [km]
-śr.spalanie bierzemy ze wskazań komputera (licznik bierze tę wartość z DME co powinno pokrywać się z wartościami śr. spalania z OBC)
Oczywiście taki interwał pokazuje tylko na kontrolkach ale nie jest on dosyć precyzyjny w przypadku e39, gdyż jest obliczany ze spalonego paliwa i średniego spalania! Przy jakiejś usterce jeśli wzrośnie wskazanie średniego spalania to automatycznie interwał szybciej się zakończy!
Trzeba pamietać ze puszczenie IKE pustym manem prawdopodobnie wykasuje nam ten interval.
Edit:
SIA_LITRE_GRENZE jest podane w litrach w kodzie hex, wiec latwo sobie to obliczyc i dodac swoj paramet badz wybrac cos z dostepnych. INPA pokazuje juz w galonach.
Ja dla siebie przy m54b30 wybralem wskazania z m47 bo litrarz mi odpowiadal i nie musialem tworzyc oddzielnego parametru.
Latwiej i szybciej jest to zrobic PASOFTEM ale bez problemu mozna to zrobic NCSem i tez nie jest skomplikowane.