Teraz jest 22 paź 2018, o 16:59

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 809 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
wrzucam pare ciekawostek,żeby były w kupie,a wiadomo,w kupie siła(jak jest napisane u Kiepskich w kiblu :lol: )


Swiatła dzienne
Aktywacja świateł do jazdy dziennej w E46 po i przed liftem oraz E39
1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK
następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok
sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN
OK OK
możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46
3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)
4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)
5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście
6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ
7. Teraz wciśnij F6, czyli Back
8. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ
9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC
10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:
E46 po lifcie
DRL_DIMMUNG
wert_01
TAGFAHRLICHT_ECE
nicht_aktiv
GED_FL_ALS_DRL
nicht_aktiv
na
DRL_DIMMUNG
wert_02
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
E39
FL_DIMMUNG_ALS_DRL
wert_02
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
E46 przed liftem
jednak tu się też zapalają kierunki
FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_DRL
wert_01
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
us
11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.
12 wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam.

Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.
wert_01 w tym przypadku to światła wyłączone (0% światła)
wert_02 to coś około 18 % (
wert_03 to coś około 20-22%



mruganie kierunków przy otw/zamykaniu,moduł GM

DWA
aktiv
DWA_NOTENTSCHAERFEN
aktiv
DWA_QUITTIERUNG
aktiv
ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
jeśli auto nie ma fabrycznego alarmu,wystarczy zmienić dwie ostatnie funkcje(wtedy też inpa będzie pokazywać błędy alarmu,ale to nie istotne,gdyż wiemy o co chodzi),funkcje te mogą też być dostępne w Car&Key memory,bez konieczności sczytywania modułów

aktywacja webasto
w module IKE szukamy "standheizung",klikamy activ,i mamy ogrzewanie postojowe(procedura jak wyżej)
dla webasto Thermo Top Z/C jeszcze
w IHKA:

ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv
STANDHEIZUNG_KONZEPT
sh_high_ohne_sperrventil

świtła odprowadznia do domu,możemy ustawiś,które chcemy

HEIMLEUCHTEN_AL : - odprowadanie światłami mijania
HEIMLEUCHTEN_BL : - odprowadzanie STOPami
HEIMLEUCHTEN_BLK : - odprowadzanie kierunkowskazami.
HEIMLEUCHTEN_FL : - odprowadzanie drogowymi
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL : - odprowadzanie po zamknięciu pilotem
HEIMLEUCHTEN_KL58G : - odprowadzanie światłami wewnętrznymi (+popielniczka, słupki itp.)
HEIMLEUCHTEN_KZL : - odprowadzanie oświetleniem tablic rej.
HEIMLEUCHTEN_NSL : - odprowadzanie tylnymi przeciwmgielymi
HEIMLEUCHTEN_NSW : - odprowadzanie halogenami
HEIMLEUCHTEN_RFS : - odprowadzanie światłami cofania
HEIMLEUCHTEN_SL_H : - odprowadzanie tylnymi postojówkami
HEIMLEUCHTEN_SL_V : - odprowadzanie przednimi postojówkami


deaktywacja maty zajętości pasażera

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv
i odlaczyc calkowice mate,chyba trzy kabelki.
w tym momencie ,nie zapala się kontr.airbag,i system jest sprawny(po tym wszystkim,wskazane jest sprawdzenie INPĄ,czy mata pasażera jest zajęta cały czas,i nie pokazuje błędów)

otwieranie klapy bagażnika pilotem w touringu

ENTR_HKL_MGL_WENN_VER nicht_aktiv-otwiera samą szybe
aktiv-bagażnik/klapę

Pulsacyjne światła hamowania w e60
Wmodule LMA/LMA2 zmieniamy na:

Parametry funkcji: BFD_1_RL_BL_ERSCH_BILD
wert_03
BFD_1_BL_M_ERSCH_BILD
wert_03
BFD_1_RL_BL_1_ERSCH_BILD
wert_03
BFD_1_RL_BL_2_ERSCH_BILD
wert_03
BFD_1_NSL_ERSCH_BILD
wert_03

e60
DIGITAL_KVA na aktiv i mamy na wyświetlaczu chwilowe spalanie paliwa(działa też w e9x)

awaryjne mrugają szybciej,"po dwa razy" ;)

w e46 trzeba dać
BLINKIMPULS_WARNBLK
wert_04
a w e39
WARNBLINKER z einfachimpuls na doppelimpuls

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 21:18 
Offline

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 19:16
Posty: 273
dirty takie pytanie istnieje mozliwosc zey mata byla aktywowana calay czas?
czy ktos siedzi czy nie zeby caly czas byla aktywowana


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
tak,zrób jak w opisie,i będzie tak jak mówisz,musisz tylko wtyke wypiąć,żeby komp jej nie widział

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 16:59 
Offline

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 19:16
Posty: 273
tzn u mnie mam zalorzone tam 2 oporniki i jest tak ze ta mata jest nie aktywna a nie chcialbym aby tak bylo sam rozumiesz dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 17:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
wywalasz te oporniki,wypinasz wtyke maty,przekodowujesz
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv

sprawdzasz w inpie,czy mata jest zajęta i gitarra,moge ci to przez teamviewera zrobić
(jeśli mata jest uszkodzona,to tylko wymiana,emulator lub deaktywacja,jeśli w tym momencie poduchy ci sie nie świecą,to masz emulator,i mata jest aktywna cały czas,cały czas"widzi",że ktoś siedzi,tak samo,jak przy deaktywacji kompem)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
w swoim e39,moduł LCM poliftowy,w przedlifcie nie sprawdzałem,da sie taki myk zrobić
że ringi robią za kierunki,znaczy razem z kierunkami,włączasz lewy kierunek-mrugają lewe ringi,prawy.....,
najlepsze,że mrugają też przy otwieraniu/zamykaniu,taki filmik na szybko,jak to mniej więcej wygląda,na początku awaryjne,na końcu otwieranie/zamykanie
http://www.youtube.com/watch?v=M5DSV7K51jg

opcja,która za to odpowiada,to w e39
SL_VORNE_ALS_ZUSATZ_BLK

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2013, o 21:36 
Offline

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 19:43
Posty: 38
Lokalizacja: Kołobrzeg
dirty, inpe uruchomiłem, ale mam jakiś problem z ncs-em przy próbie uruchomienia świateł dziennych;
6pkt. Wybieram ECU do komunikacji -ALSZ i pojawia się "fehler"


Załączniki:
Komentarz: a tak wygląda okno ncsa
capture_003_02102013_183523.jpg
capture_003_02102013_183523.jpg [ 28.29 KiB | Przeglądane 46547 razy ]
Komentarz: brak odpowiedzi z ecu - dlaczego ??
capture_002_02102013_183507.jpg
capture_002_02102013_183507.jpg [ 8.85 KiB | Przeglądane 46547 razy ]

_________________
E46 2,0d 136 Km
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2013, o 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
wybierz inne ECU do komunikacji,możesz obojętnie które,z tych co ci się pokazało,EWS,KOMBI.....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2013, o 22:26 
Offline

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 19:43
Posty: 38
Lokalizacja: Kołobrzeg
[quote="dirty.73"]wybierz inne ECU do komunikacji,możesz obojętnie które,z tych co ci się pokazało,EWS,KOMBI.....
dirty, następne 3 ECU dają taki błąd:


Załączniki:
capture_001_02102013_211725.jpg
capture_001_02102013_211725.jpg [ 7.68 KiB | Przeglądane 46536 razy ]

_________________
E46 2,0d 136 Km
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2013, o 22:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2013, o 23:44
Posty: 40
Lokalizacja: Pabianice
A w katalogu C:\NCSEXPER\WORK masz plik FSW_PSW.MAN ? Jeśli nie to stwórz tam nowy dokument tekstowy i zmień nazwe na FSW_PSW.MAN komp zapyta sie czy zmienić rozszerzenie, wciskasz TAK.

_________________
Będziesz
Mi
Wierna
(OO=[][]=OO)

e46 323i


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 809 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL