Teraz jest 23 paź 2018, o 08:03

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2018, o 13:19 
Offline

Dołączył(a): 10 paź 2017, o 18:00
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Cześć. Auto po nietypowym swapie. Jest to polift. Fabrycznie M54B22, swap na M52TUB28. Wszystkie moduły mają kodowanie w postaci kodu FA. Natomiast EWS został przełożony z przedliftowego dawcy i jest na kodach ZCS. Jak najprościej i najlepiej doprowadzić to do porządku? Myślałem o wgraniu całego flasha PA Softem z oryginalnego EWSu, virgin DME i synchronizacja. Pójdzie coś takiego?
Generalnie to chodzi mi o to czy da się przejść softwarowo z ZCS na FA bez zmiany modułów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 23:37
Posty: 1464
Lokalizacja: Holandia
Pa soft nie odczytuje całości

_________________
dziadkowozy.com to mój drugi dom


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2018, o 18:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
da się pomodzić,ale programatorem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 20:53 
Offline

Dołączył(a): 10 paź 2017, o 18:00
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
A to bez sensu na ten moment. Z zegarami też takie kombinacje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 21:26
Posty: 3275
lukasz61 napisał(a):
A to bez sensu na ten moment. Z zegarami też takie kombinacje?

nawet gorzej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 21:21 
Offline

Dołączył(a): 10 paź 2017, o 18:00
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
To teraz przykład innego E46. Silnik m43b18, właściciel włożył zegary z budy z silnikiem M54B22 (w ori zegarach padł prędkościomierz). Podpiąłem PA Softa i po identyfikacji wyskoczyło mi tak jak wyżej, inny silnik w zegarach, inny w EWSie. Później wszedłem w moduł zegarów i skopiowałem kodowanie z modułu świateł. Przeszło bez problemów. Niestety nie sprawdzałem NCSem jakie i gdzie były kody ZCS/FA. Możliwe, że dawca zegarów z silnikiem M54 był jeszcze na kodach ZCS? Czy PA Soft nie zwraca na to uwagi i koduje po swojemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2018, o 21:09 
Offline

Dołączył(a): 10 paź 2017, o 18:00
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Trafiło mi się kolejne przedliftowe E46 z wsadzonym poliftowym zegarem. Tym razem użyłem Tool32 i NCS. Najpierw wykasowałem całkowicie kodowanie FA programem Tool32. Później w NCS odczytałem ZCS i zapisałem do zegarów (ZCS_schreiben). Następnie kodowanie zegarów do serii (odpowiednio przygotowanym do tego profilem ;) ). Później jeszcze zmieniłem interwał między wymianami oleju z domyślnych 25000km na 11000km. Nie udało mi się jedynie zmienić nr VIN (i oczywiście przebiegu). No i wskazówka temperatury chyba nie opada do końca, to jeszcze do sprawdzenia.
W drugą stronę (czyli przejście z ZCS na FA) z tego co wiem się nie da.
Możliwe, że w poprzednio opisanym aucie zrobiłem cały ten zabieg jednym kliknięciem, niestety nie sprawdzałem NCSem czy wszystko poszło ok. Jednak wolę używać programów z pakietu Ediabas.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL