Teraz jest 18 lip 2018, o 21:13

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2015, o 19:49 
Offline

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 12:54
Posty: 257
Witam, wreszcie projekt skonczony i czas aby poszedl dalej w odpowiednie rece.

Samochód w moich rekach od jakiegos czasu, ale de facto skladany powoli ale porzadnie od prawie roku - przez caly ten czas stal w warsztcie gdzie byl caly rozebrany i skladany na nowo na nowych czesciach.

Po tym jak nabylem samochod, od razu zalozylem ksiazke serwisowa gdze wszystkei naprawy byly prowadzone a bierzaco.

01.10.2013: montaz instalacji gazowej BRC. Instalka byla nowa, kosztowala 3900zl na co jest faktura. Przebieg 231 138km.
08.11.2013: nowa odma, uszczelka pokrywy zaworow. Przebieg 232 690km.
26.11.2013: nowa sonda lambda (2 szt.), nowy czujnik polozenia walu korbowego. Przebieg 233 104km.

Samochod przez krotki czas byl w rekach znajomego, ktoremu niestety cos kleklo w silniku. Na jednym cylindrze cisnienie bylo na tyle niskie zeby wiedziec, ze silnik nedlugo powie ze ma dosc. Byly dwie opcje. Albo kupic cos z allegro co bedzie tak naprawde loteria i sie zaplaci za nezuzyteczny kawal zlomu + montaz, albo sie wyremontuje porzadnie to co sie ma. Decyzja padla na troche drozsza ale znacznie lepsza opcje nr 2.

Lista czesci:
- nowe sruby do glowicy
- nowe sruby korbowodowe
- uszczelka pod glowice
- uszczelka pod pokrywe rozrzadu
- uszczelka pod vanosa
- uszczelniacze - wal korbowy przod + tyl
- uszczelka pod podstawe oleju
- uszczelka pod miske oleju
- uszczelka pompy wody
- swiece
- nowe slizgi rozrzadu
- nowe szyny napinajace + prowadzace
- nowe napinacze lancucha rozrzadu (+ obudowa)
- nowy lancuch rozrzadu
- nowy lancuch walkow rozrzadu
- olej + filtr oleju
- nowy krociec wody (+ uszczelka)
- kolektora ssacego M50B25
- Nowe kolektory rurowe "barany"
- nowa chlodnica wody

Wszystkie czesci nowe na ktore sa faktury potwierdzone nr rejestracyjnym lub nr VIN samochodu.

Wszystko zostalo zalozone w zeliwnym bloku M50B25, ktorzy jest po honowaniu i delikatnym szlifie, oczyszczeniu i malowaniu. Zeliwny blok czyyni ze ten silnik jest praktycznie kuloodporny. Okres naprawy 15.10.2014 - 24.08.15 przy przebiegu 243 392km.

- 01.09.2015: Nabicie klimatyzacji. Przebieg 243 658km.
- 25.09.2015: wymiana sterownika silnika (z "wirusem") oraz podlaczono instalacje BRC. Przebieg 244 100km.

Samochod w tej chwili jest w trakcie wymiany lozyska tylnego kola, nowej obudowy wentylatora oraz nowego oleju (po dotarciu silnika). Wszystko jest sprawne, korozji na tym samochodzie praktycznie nie ma. Caly spod jest zdrowy, katalizatory na miejscu.

Samochod nie byl hamowany przeze mnie na nowym komputerze (byl w trakcie dotarcia i obchodzilem sie z nim ostroznie), ale wg Darexa od ktorego komputer zakupilem - hamowali podobna 528 z tymi wlasnie modami (kolektor m50 oraz barany) i wynik wyszedl na prawie 240KM i 330Nm.

Prowadzi sie jak po szynach, wszystko dziala jak nalezy. Szyber i wszystkei szyby, klima i wszystkie elektryczne sprawy dzialaja bez zarzutow. W srodku welur, ale w pradzie i grzane. Tylna kanapa jest skladana i robi sie bardzo praktyczny samochod gdyz jest otwarta przestrzen z bagaznikiem. Kierownica multifunkcyjna (wszystko sprawne)jest po obszyciu. Kierownica jest grzana. Tempomat. Przycisk odcinajacy zaplon (trzeba nacisnac przycisk aby moc odpalic samochod kluczykiem).

Jest pare rzeczy ktore nalezaloby zrobic. Mianowicie cos z radiem szwankuje. Jak sie odpala samochod, to radio jest przestaiwone na lewe glosniki i dosc glosno. Jak sie ustawi "wlasciwie to wszystko jest ok. Ale kiedy sie wylaczy silnik i wyciaga kluczyk, po ponownym odpaleniu ustawienia sa znowu na lewa strone. Uszczelka przedniej szyby prosi sie o wymiane. Jest po prostu sparciala. Uszczelka obok drzwi kierowcy juz lekko zajechana. Wszystkie szyby na samochodzie sa oryginalne. Delikatna wgniotka na przednim lewym blotniku. Jest rowniez kilka miejsc gdzie wystepuja drobne ryski lub ubytki na lakierze. Jedyne miejsce ktore widac wyraznie to tylny prawy rog zderzaka, reszte to trzeba szukac zeby zauwazyc. Postaralem sie ujac wszystkie te miejsca na zdjeciach. Przednia lewa lampa jak to bywa w e39 - paruje.

Oprocz tych paru rzeczy nie mozna sie do wielu doczepic. Przeglad techniczny jest do 08.2016r. OC do 08.2016r (zaplacona jest pierwsza z dwoch rat).

Przebieg w tej chwili to 244 146km. Na nowym silniku przejechane jest okolo 900km.

Troche konkretow:

Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADD61070BR26209
Kod typu DD61
Typ 528I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D9AT)
Data prod. 1997-02-13
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S248A LENKRADHEIZUNG Podgrzewanie kierownicy
S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Składanie Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S464A SKISACK Worek na narty

Temat w galerii:
posting.php?mode=quote&f=32&t=298&p=19005

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44829


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


uszkodzenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



spod:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Cena 18900zl do rozsadnej negocjacji na felgach WZ 33 na oponach zimowych (stan na sezon)
Do felg ACS 17 cali z oponanmi 245/45 doplata 1800zl.


Obrazek



W razie jakichkolwiek pytan PW lub 502 61 10 10

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2015, o 10:21 
Offline

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 12:54
Posty: 257
Ucieklo mi wczoraj przy pisaniu. Skleroza robi swoje.. ;)

Rowniez:

- nowe tuleje (2 szt)
- wał spolerowany
- sprawdzenie korbowodów
- regeneracja głowicy
- sprawdzenie szczelnosci
- pełna zaworówka
- nowe uszczelniacze
- nowe panewki korbowe
- nowe pierścienie...

Rowiez nowy termostat z obudowa..

Zapraszam do kontaktu..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2015, o 10:18 
Offline

Dołączył(a): 28 maja 2013, o 12:54
Posty: 257
Nowa obudowa wentylatora zalozona, rowniez nowe lozysko kola tylnego i szczeki z tylu. Cena bez zmian.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL